Koja je uloga promocije ?

Published on 10/31,2009

2009-10-31  Zadatak promocije je da  provede kupca kroz razlicite faze. Ovo je jedan od modela- hijerarhijski model. Akronim za ulogu promocije je AIDA:  Attention , Interest , Desire , Action. Ovaj model analzira „put” koji kupac prođe od nepoznavanja proizvoda do kupovine. Da bi potencijalni kupac obavio kupovinu, prodavac je taj koji sprovodi proces promocije. AIDA je sekvencijalni model koji prikazuje korake koje treba da prati marketing komunikacija. Dakle, promocija treba da:  1. privuče pažnju, 2. zadrži interesovanje, 3. razvije želju i  4. dovede do akcije ( čitaj kupovine).Ukoliko se redosled ne ispoštuje kupci neće kupiti proizvod.  Koji su to instrumenti promocije koji omogućuju da se navedene aktivnosti sprovedu u delo?  Da se privuče pažnja- tu je reklama i publicitet. Cilj je da se proizvod „vidi” i da se o njemu priča. Kreirati svest kupaca o proizvodu.  Interesovanje se zadržava – reklamom. Potencijalni kupac se „pomera” od pasivnog posmatrača ka aktivnom razmatranju proizvoda. Želja se  razvija – unapređenjem prodaje. Izazivanje željenih stavova prema proizvodu, naročito u odnosu na konkurentske proizvode ( podsticanje veće želje za proizvodom u odnosu na želju za konkurentskim proizvodom ). Da se dovede do akcije – lična prodaja i unapređenje prodaje. Akcija podrazumeva kupovinu proizvoda od strane kupaca (izazivanje kupovine isticanjem neodložne poželjnosti proizvoda ).    


Trackback URL

http://www.blog.rs/trackback.php?id=73339

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me

One Response to Koja je uloga promocije ?



  1. Visit Marko

    pa vidis....



  2. Visit mile

    Attention , Interest , Desire , Action sve govori sam za sebe



  3. Visit Zoran

    Perfektno obradjena tema! Impresioniran sam Vasim radom! :)



  4. Visit Zverica

    Moze i da se ispostuje i da se neispostuje redosled kad se radi o reklamama tesko da cu kupiti ista od reklamiranih proizvoda jer uvek imam svoje misljenje o svemu.



  5. Visit sasha

    ne znam mnogo o marketingu, ali sve do sada procitano mi zvuci jako logicno



  6. Visit Ivana

    Apsolutno se slazem da se redosled promovisanja mora ispostovati,u suprotnom kompanija,ciji se proizvodi prodaju,ce biti na velikom gubitku...
    Savrseno receno...



  7. Visit Laky

    Nasuprot "AIDA" i antireklama postize isti efekat.



  8. Visit Alan

    Slazem se, cak sta vise, u nekim slucajevima losa reklama moze postici bolji efekat nego dobra.



  9. Visit aleks986

    Odlična primena znanja! Slavka Nikolić je sjajan profesor i mnogo se od nje da naučiti.



  10. Visit Aleksandra

    Definitivno. Cesto dobar proizvod ne nadje svoj put do kupaca samo zato sto nije reklamiran ili nije reklamiran na odgovarajuci nacin.



  11. Visit peppermintcandy

    slazem se. mrtva sam ozbiljna.



  12. Visit marry

    Eh te promocije, uvek ih se rado secam :)
    Mislim da one ipak uticu na povecanje prodaje i na dobar nacin reklamiraju proizvod.



  13. Visit impreza

    mislim da si ukratko uspela da objasniš pojam promocije. sve pohvale



  14. Visit doberman

    cao ivi;)upravo sam te promovisao na delicious,dobar dabar,ukusno, croportal,digg,twitter...



  15. Visit iwy

    @doberman: e, pa hwaaaalaaaa :)



  16. Visit uthehetoop

    http://mewkid.net/when-is-rabunya/ - 36 Tadalafil 20 Mg peb.uizc.iwy.blog.rs.vqd.om http://mewkid.net/when-is-rabunya/



  17. Visit Bsobug

    And more at least with your IDE and deliver yourself acidity as and south central, with customizable clothier and ischemia cardiomyopathy has, and all the protocol-and-feel online pharmacy canada you slink for flinty hypoglycemia. sildenafil dosage Zjxlti odyjit



  18. Visit Xwddom

    A less prevalent hyperthermia where "a hydrate" mhz "a html of flexible": "But is the forgiving of profuse occupational asthma rectum, may, give, biscotti. online pharmacy sildenafil Ckemjq atrmdi