Profil potrošača

Published on 11/27,2009

2009-11- 27  „Svet marketinga je okrenut svetu potrošača.“ Opšti profil potrošača: Ekonomični, Personalizovani, Etički i Apatični.Ekonomični su oni potrošači koji će se pri kupovini rukovoditi cenom, asortimanom i kvalitetom. Personalizovani potrošači su svi oni kojima je od izuzetnog značaja odnos i tretman koji imaju od strane osoblja. Etički potrošači favorizuju male, nezavisne organizacije, trgovačke radnje, sve umesto velikih organizacija, lanaca robnih kuća...Apatični potrošači su „nezainteresovani“- samo im je bitno da kupe ono što im treba, potpuno je nevažno gde.Postoje grupe koje su determinisane potuno različitim elementima. Npr: navikom(kupuje se određena marka proizvoda, to je tzv lojalnost kupaca), cenom proizvoda/usluge, saznanjem , emocionalnim motivima(imidžom, simbolima), fizičkim i estetskim svojstvima proizvoda(tzv impulsivna grupa), grupa novih potrošača koja se još nije stabilizovala na tržištu. Da li ste se „negde“ prepoznali?  Tematika je izuzetno komplexna,stoga ću u nastavcima (ovih dana) da navedem različite profile potrošača.....Markentigašima posao ni malo nije lak. Potrošač današnjice je postao pravi kameleon. Teško ih je prepoznati....„Potrošači su u redu samo njihovo ponašanje predstavlja problem!“

 


Trackback URL

http://www.blog.rs/trackback.php?id=78369

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me

One Response to Profil potrošača



  1. Visit sopran87

    Ja bih se definitivno pronašao u grupi Apatičnih potrošača, ako mi nešto treba nije mi bitno gde ću kupiti, bitno je da je proizvod kvalitetan, i naravno da me ne "oderu" :-) Sve u svemu lep članak...



  2. Visit igorstanisic

    mislim da pripadam ekonomicnim potrosacima.zanimljiv clanak.praticu ga redovno.



  3. Visit delicsladjana

    I ja sam od onih ekonomicnih potrosača. Zanimljiva tema, svakačast



  4. Visit iwy

    hwala hwala ... :)