Inovacije

Published on 17:04, 11/18,2009

2009-11-18  Ne kažem da inovacije ne postoje(baš naprotiv-izuzetno su važne, i treba negovati politiku razvijanja istih), ali da bi ih posebno naglasili u reklamama, dešava se da proizvođači pribegnu slučaju da ono što do sada nisu o konkretnom proizvodu rekli-baš sad pominju. Npr, taj i taj šampon za kosu sada ima ta i ta svojstva (a kao da do juče nije imao-sve je ostalo isto, i ambalaža i sastav proizvoda). Isto važi i za deterdžente, žvake, paste za zube itd..... Sasvim je druga situacija kada je do inovacije došlo, pa je treba staviti u prvi plan.  Za koju ste skoro inovaciju čuli?


„Sa mnom nešto nije u redu?!“

Published on 21:32, 11/05,2009

2009-11-05  Prvi slučaj: Često vam se dogodi da gledate reklamu, prepoznate je a svaki put čekate njen kraj da se podsetite šta ono beše reklamiraju? (Ne)Dopadne nam se reklama, ali teško je pamtimo, tj njenu svrhu, šta  reklamira. Drugi slučaj: A šta kažete za reklame koje odgledate ko zna koliko puta, ali ih i dalje ne razumete. Ne bojte se, problem nije u vama. Postoje dva moguća rešenja: ili nije namenjena vašoj ciljnoj grupi potrošača kojoj pripadate, ili su markentigaši omanuli, (pa se od drveta ne vidi šuma, i obrnuto – za prvi slučaj; promašena tema – za drugi slučaj).  


Zanimljivost?!

Published on 21:30, 11/05,2009

2009-11-05  Dešava se i to da proizvod i poruka koju šalje budu kontradiktorni!  Idealan primer jeste čokoladica KINDER bueno. U svojim reklamama (kojih ima sve više) koriste simbole koji su sexualni, dok u samom nazivu proizvoda on je namenjen DECI !   Šta još reći???


Emocije i EPP

Published on 21:26, 11/05,2009

2009-11- 05  Koje su to emocije koje se „koriste“ u reklamama da bi efekat bio postignut? Npr. ljubav, sreća, nežnost se prikazuju u pozitivnim reklamama, kada  je poželjno da se to nešto kupi i koristi. Međutim, strah se koristi kao dominantna pokretačka sila onda kada su reklamne kampanje vezane za borbu protiv narkomanije, vožnje u alkoholisanom stanju, za borbu protiv side, korišćenje proizvoda opasnih po zdarvlje i slično.  Da li se i vi raznežite kada gledate reklame sa bebama, kucama, macama...? To je markentigašima i bio cilj. Jeste li primetili koliko se stavlja akcenat na porodicu? Npr. Reklame za automobile, mlečne proizvode, margarine, sokove, internet provajdere, banke...Trude se da nam daju do znanja da svi u kući taj proizvod/uslugu mogu da koriste, za iste ili različite potrebe. (Margarin taj i taj jede cela porodica; Internet provajder: tati i mami net treba za posao, deci za školu, baki i deki za razonodu.... )


E P P

Published on 15:02, 11/05,2009

2009-11-5  Da li, kada obratite pažnju na reklamu, osetite potrebu koju ona treba da pobudi?  Npr, kada vidite propagandu za neko piće ili hranu. Da li vam „pođe voda na usta“?

Da li istog trena krećete da sebi udovoljite tu potrebu? Reklame za namirnice zaista umeju da budu tako osmišljene da Vas motivišu da Vam treba to nešto što promovišu i onda kada Vam ne bi palo na pamet da nešto popijete ili pojedete!

 


Koja je uloga promocije ?

Published on 13:49, 10/31,2009

2009-10-31  Zadatak promocije je da  provede kupca kroz razlicite faze. Ovo je jedan od modela- hijerarhijski model. Akronim za ulogu promocije je AIDA:  Attention , Interest , Desire , Action. Ovaj model analzira „put” koji kupac prođe od nepoznavanja proizvoda do kupovine. Da bi potencijalni kupac obavio kupovinu, prodavac je taj koji sprovodi proces promocije. AIDA je sekvencijalni model koji prikazuje korake koje treba da prati marketing komunikacija. Dakle, promocija treba da:  1. privuče pažnju, 2. zadrži interesovanje, 3. razvije želju i  4. dovede do akcije ( čitaj kupovine).Ukoliko se redosled ne ispoštuje kupci neće kupiti proizvod.  Koji su to instrumenti promocije koji omogućuju da se navedene aktivnosti sprovedu u delo?  Da se privuče pažnja- tu je reklama i publicitet. Cilj je da se proizvod „vidi” i da se o njemu priča. Kreirati svest kupaca o proizvodu.  Interesovanje se zadržava – reklamom. Potencijalni kupac se „pomera” od pasivnog posmatrača ka aktivnom razmatranju proizvoda. Želja se  razvija – unapređenjem prodaje. Izazivanje željenih stavova prema proizvodu, naročito u odnosu na konkurentske proizvode ( podsticanje veće želje za proizvodom u odnosu na želju za konkurentskim proizvodom ). Da se dovede do akcije – lična prodaja i unapređenje prodaje. Akcija podrazumeva kupovinu proizvoda od strane kupaca (izazivanje kupovine isticanjem neodložne poželjnosti proizvoda ).    


Kvalitet reklama kod nas ?

Published on 16:21, 10/28,2009

2009-10-28  Da li postoje jaaako dobre reklame na nasem trzistu? Pod ovim mislim da su kod nas snimljene?  A sta kazete na potpunu poplavu reklama za uloske, zvake, deterdzente,vodu, kafu.... Da li zaista ima toooliko potrebe da poznate licnosti, medju ostalima i glumci, prenaglasavaju znacaj proizvoda koji reklamiraju? Npr, deterdzenti sa ovim ili onim mirisima, onim ili ovim soda ili kakvim vec efektima... A sto se tice reklama koje su za Balkan snimljene gde vec a glasovi se i spram govornog podrucja  textovi razlikuju, ne bih previse da komentarisem ( npr, za Srbiju, B i H, Hrvatsku). Da li ce ova ili ona masina ziveti duze ili ne sa ili bez odredjenog proizvoda, kao da je bitno. A  pritom nacin kako se obracaju i pretstavljaju ponude zaista ne prilici inteligenciji ljudi ovog podneblja..... Naravno da postoje izvanredne reklame, i na njih se treba ugledati!


Koliko je reklama sastavni deo nase svakodnevnice? – II deo -

Published on 16:19, 10/28,2009

2009-10-28 Koliko flajera dnevno sakupite ? Da niste mozda postali kolekcionar? Redovno dolazite kuci punih dzepova i pune tasne raznoraznih paiprica? Ili ih samo bezvoljno bacate u prvu kantu za otpatke na koju naidjete? Ili ih mozda zaista procitate i upotrebite? Npr, ako je istovremeno taj letak i kupon za popust ili ulaznica ili sta god vec osmisle... Koliko obracate paznju na bilborde? Kada ste poslednji put primetili promenu reklame? Da li mislite da postizu neke marketinske efekte, osim sto sluze kao odlican povod da ih neko oboji prirodnim ili vestakim bojama jaja? A EPP? Da li u novinama i zutoj stampi redovno procitate sta na stranama za reklamu pise? Da li pazljivo slusate reklamni blok na radio stanicama?A sta se desava sa vasim daljinskim upravljacem kada je na redu ekonomsko propagandni program? Da li i vi pritisnete cuveno fantasticno dugme ‘mute’, ili po dobrom starom obicaju prebacujete kanal? Da li ste ikada posetili manifestaciju „Noc reklamozdera”? .......


Koliko je reklama sastavni deo nase svakodnevnice ?

Published on 11:22, 10/26,2009

2009-10-26 Da li znamo sta je marketing? A reklama? Da li vam se mozda cini da znate? A ako biste procitali npr definicije jednog i drugog?! Marketing je vestina prevodjenja proizvoda u specijalitet. Marketing predstavlja most izmedju organizacije i njenog okruzenja, tj trzista. Marketing mix cine skup od 4p: product (proizvod), promotion (promocija), place (distribucija), i price (cena). Promotivni mix: licna prodaja, reklama (propaganda), unapredjenje prodaje i publicitet. Zadatak marketinga je da uoci potrebe kupaca, potrosaca na trzistu, prevede ih u konkretan proizvod/uslugu, zatim da odgovarajucim nacinom izvrsi promociju i distribuciju.

Reklama je samo jedan od mogucih puteva koji se koriste da bi se ostvarila promocija. Pogresno je da se marketing koristi kao sinonim za reklamu i obrnuto. Isto tako marketing se cesto poistovecuje sa prodajom. Prodaja pocinje kada imate proizvod, dok marketing startuje pre.

Tek kada smo definisali osnovne pojmove, mozemo da se upustimo u razmatranje pitanja koliko je reklama zaista sastavni deo nase svakodnevnice. Flajeri, bilbordi, epp... koliko nas preplavljuju? (Dalje)


«Prethodni   1 2